Hogeschool Utrecht heeft met deze verrassende benadering van de huisstijl een uitbreiding van haar merk dat klaar is voor het podium.

HU Festivals

Festival vibes!

Services

  • Concept
  • Branding
  • Motion

De HU-festivals zijn bruisende jaarlijkse ontmoetingsplekken die medewerkers en belanghebbenden van Hogeschool Utrecht samenbrengen. De nieuwe festival-branding is opgebouwd rondom dit verbindende karakter. De stijl visualiseert de stad in relatie tot belangrijke maatschappelijke thema’s, levendig en betekenisvol.

Relevantie verbeelden

Wij ontwikkelden een abstracte vormentaal die maatschappelijke thema's kan visualiseren die onderdeel zijn van de festivals. De stijl is in staat serieuze thema’s als gezondheid, technologie en klimaat op een feestelijke manier te verbeelden.

Flexibel en duurzaam

De kracht van het ontwerp zit in de balans tussen flexibiliteit en consistentie. Met kleur maakt de stijl onderscheid tussen verschillende festivals. Met een paar vaste bouwstenen kan eindeloos worden gevarieerd. Een consistente stijl die ruimte geeft aan doorontwikkeling.

Consistente beleving

De festivalstijl komt tot leven met een diverse mix aan middelen. Animaties geven dynamiek aan presentaties, de fysieke aankleding en bewegwijzering zorgen voor oriëntatie op locatie en een feestelijke sfeer. Een consistente maar verrassende ervaring van de aankondiging tot de laatste presentatie op het festival. Zo ontstaat een betekenisvolle en dynamische ervaring.

Expressief en inspirerend

Het resultaat is een festivalstijl die opvalt én past binnen het grotere HU-merk. Een visuele taal die maatschappelijke thema's vertaalt naar een dynamische ervaring. De HU Festivals worden momenten van inspiratie.

Praten over je merk?

Bel of mail Gaetano

Bekijk meer