Hogeschool Utrecht wil een optimale experience voor de eerste lichting aankomend studenten van Generatie Z.

Hogeschool Utrecht

Zo bereik je de eerste smartphone-generatie

Hogeschool Utrecht is één van de grootste hogescholen met zo’n 35.000 studenten en 3.500 medewerkers. HU biedt meer dan 100 bachelor- en masteropleidingen vanaf inspirerende locaties op het Utrecht Science Park. De HU wil de nieuwe generatie studenten aanspreken in hun eigen taal. Eight bracht met User Research deze ‘Generatie Z’ in kaart. En ontwikkelde een nieuwe website die slim inspeelt op de behoeften van deze doelgroep.

Onze services

  • Strategy
  • User Research
  • UX Design
  • Front-end Development

De smartphone als belangrijkste scherm

De nieuwste generatie studenten is de eerste die is opgegroeid met de smartphone. Zij stellen hoge eisen aan het gebruiksgemak van online producten. Ons design is vanaf het begin geoptimaliseerd voor mobile, met een sterk visuele stijl en video’s.

Snackable content

Eight rekent af met deze ‘walls of text’ en creëert een user experience met hapklare brokken content, veel afwisseling in vorm en ruimte voor de verschillende onderdelen. Ons UX Design krijgt in gebruikerstesten en interviews keer op keer enthousiaste reacties.

Sinds de lancering van het nieuwe UX Design van HU.nl is de conversie op mobiel verdubbeld

Een hoofdrol voor video 

Van Youtube, Twitch, Snapchat tot Instagram Stories, bewegend beeld is niet weg te denken uit het online landschap. Jongeren kijken gemiddeld 3 uur per dag naar online video. Daarom heeft video een prominente plek in ons design voor de HU. Zo bereikt HU.nl de doelgroep op een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke manier.

Continu blijven verbeteren

Samen met de Hogeschool Utrecht blijven we de user en brand experience nog beter af stemmen op de doelgroep.

Let’s talk

Bel of mail Daniel

Bekijk meer